U bevindt zich hier : smm

SMM: Social Media Marketing

Leads genereren door de dialoog met de community's aan te gaan

De manier waarop we met elkaar communiceren in de diverse Social Media is anders de gebruikelijke media als websites, brochures, e-mail en (telefoon)gesprekken. Social Media Marketing heeft een hoge potentie, maar voordat het effectief ingezet kan worden moet de doelstelling en de uitvoering wel helder zijn.

De grote wereld

Ongeveer 25 procent van alle mensen op de wereld hebben toegang tot internet. Dat zijn er ongeveer 1,7 miljard! Facebook, als voorbeeld, heeft zo'n 400.000.000 gebruikers. En dat is alleen Facebook. LinkedIn, Hyves, maar ook blogs als Twitter zijn nog niet meegeteld.

In deze verschillende kanalen 'praten' de gebruikers met elkaar over allerlei informatie. Het rimpeleffect is erg groot, zodat deze informatie snel verbreid wordt. De kunst is dus om ze ook over u te laten praten...

Dialoog met nieuwe marketingexperts

Op het internet kan iedereen zijn mening weergeven: of het nu privé, zakelijk of belangeloos is of wanneer het gaat over producten en diensten. En dat doet iedereen dan ook. Er wordt van alles geschreven en geroepen over van alles en nog wat. Ongeacht of u deelneemt aan de discussie, die voor hetzelfde geld nét over uw dienst gaat.

Dat deze groep 'marketingexperts' zich niet zonder slag of stoot aan uw dienst of product overgeeft, ligt voor de hand. Daarom is de benadering van Social Media ook afwijkend van andere methodes.

Eén van die methodes kan zijn de focus niet alleen op de verkoop te leggen, maar ook betrokken te zijn bij de discussies. Door deel te nemen en antwoord te geven merkt de community waarin u zich begeeft, dat het u niet alleen om verkoop te doen is. Op deze manier valt er bovendien veel te leren van uw 'toekomstige klanten'. U verzamelt zo veel waardevolle marketinginformatie, die op veel manier is te gebruiken.

Investeren in uw doelgroep

Of Social Media Marketing voor u gaat werken is dus mede afhankelijk van de tijd die erin gestoken kan worden. Door u, uw medewerkers en de partij(en) waarmee u samenwerkt. Daarnaast is de keuze van de doelgroep in combinatie met de kanalen ook belangrijk.

Columns over Website optimalisatie