Adverteren op internet

U bevindt zich hier : sea

SEA: Search Engine Advertising

Een belangrijk onderscheid kan worden gemaakt tussen 'Search Engine Optimization' (SEO) en 'Search Engine Advertising' (SEA). De meestgestelde vraag is welke van de twee het beste werkt. Afhankelijk van het doel van je website kun je een keuze maken: één van de twee of beide?

Betaalde doorkliks

Traditionele (denkende) marketing bedrijven zijn hoofdzakelijk geïnteresseerd in meetbare resultaten. Deze zijn het eenvoudigst te krijgen via de betaalde doorkliks zoals die uit het Adwords programma van Google. De mate waarin een bepaalde advertentie de omzet beïnvloed en hoe deze tot stand komt is in dergelijk programma's perfect te meten. Dit wil echter niet zeggen dat dit de juiste of de beste manier is. Daarnaast is de inzet van dergelijke programma's niet kosteloos: er zijn zoekwoordcombinaties die per klik euro's van het budget afsnoepen....

Afhankelijk van het doel van je website kan er een weloverwogen keuze gemaakt worden voor de juiste aanpak. Vooral bij commercieel gedreven websites zijn de belangen hoog. Wanneer de benodigde trefwoorden minder uniek zijn en daarmee de kans om in de organische resultaten te scoren kleiner wordt, biedt SEA de mogelijkheid om met de gewenste trefwoorden te adverteren en te scoren

Columns over Website optimalisatie