Columns

Maandelijks nieuwe bijdragen en inzichten over zoekmachinestrategiën.

U bevindt zich hier : ColumnsZelf doen of uitbesteden?

Zelf doen of uitbesteden?

In een Content Management Systeem kun je bijna alles zelf doen, maar is dat een goed idee?

Tegenwoordig hebben veel websites een zogenaamd Content Management Systeem. Hiermee kunnen de eigenaren en beheerders de inhoud van de website beheren. Meestal een goed startpunt om 'dure technische aanpassingen' buiten de deur te houden.

Return On Investment

Iedere ondernemer kent de uitdrukking ROI: wat stop ik er in, en wat komt er uit? Net als andere marketingactiviteiten verdient ook een website aandacht.

Waar het na de realisatie van een mooie brochure niet stopt, omdat dan het uitdelen op vakbeurzen door een promotieteam of het onder de aandacht brengen bij prospects tijdens een persoonlijk gesprek aan de orde komt, stopt ook de ontwikkeling van een website niet.

Sterker nog, het medium website leent zich ervoor om veelvuldig ingezet te worden...

Breed inzetten

In je website kunnen eenvoudig, snel en doelgericht allerlei zaken die bij je onderneming horen, belicht worden:

  • Lanceren van nieuwe producten of diensten
  • Reageren op actuele zaken uit het nieuws die business gerelateerd zijn
  • In een blog- of columnvorm bezoekers informeren
  • Verdiepingsinformatie over je product of dienst geven
  • Vergelijkingen maken met andere spelers in de markt
  • Enz.

De juiste persoon op de juiste plaats

In de meeste Content Management Systemen hoef je dit als eigenaar niet eens zelf te doen. Vaak zijn er binnen de onderneming wel medewerkers of collega's die:

  • veel makkelijker kunnen schrijven,
  • meer weten over het onderwerp,
  • toch een paar uurtjes per maand over hebben,
  • het een leuke uitdaging vinden

Door één of meerdere mensen toegang te geven tot het CMS (of een gedeelte er van) kunnen zij bijdragen aan de website én de populariteit er van.

De inhoud wordt immers ook gelezen door de zoekrobots én (hoogstwaarschijnlijk) de concurrentie.

Koppelen aan Social Media

Door daarnaast de nieuwe artikelen een vermelding te geven in de gebruikte sociale media als LinkedIn, Hyves, Facebook, Twitter enz. kun je nog meer geïnteresseerde bezoekers naar je website trekken.

Zo blijft de kostbare inhoud van je website op de juiste plaats: in je website! En kun je daarnaast bezoekers op een dynamische manier informeren.

Zelf doen of uitbesteden?

Zelf doen is de meest voor de hand liggende optie. Uitbesteden kan ook, zelfs op basis van afroep of periodiek. Ook hierbij kun je rustig  met meerdere partijen gaan werken die bijvoorbeeld door een hoofdredacteur gecontroleerd worden.

Wil je meer informatie over dit onderwerp? Wil je de webredactie uitbesteden? Neem vrijblijvend contact met ons op via het formulier. Bellen mag natuurlijk ook!
Dennis Oosting
08-06-2010
Terug

Columns over Website optimalisatie