Columns

Maandelijks nieuwe bijdragen en inzichten over zoekmachinestrategiën.

U bevindt zich hier : ColumnsInvesteer in je website

Investeer in je website

Je website is in natuurlijk gewoon een marketinginstrument. Logisch dus dat je hiervoor ruimte reserveert in je marketingbudget.

Helaas lijkt bij veel ondernemers de website een sluitpost in dit budget te zijn. Eigenlijk gek, want je website is net als je brochures, catalogi, beursstand, advertenties en ga zo maar door, een onderdeel van je gezicht naar buiten.

Je website verdient je aandacht

Net als bij alle andere communicatie-uitingen heb je ook van je website bepaalde verwachtingen. Daarom is het van groot belang om hieraan op regelmatige basis aandacht te geven.

Een beursstand wordt immers ook voor ieder gebruik gecontroleerd op beschadigingen, de juiste boodschap of zelf helemaal vernieuwd? Bij je website is dit niet anders.

Meten is weten

Het voordeel van een website is dat je de response goed kunt meten. Je kunt dus ook snel in de bezoekersaantallen en -tijden zien of de energie die je in je website steekt zinvol is geweest. Een voordeel dat je bij offline communicatiemiddelen niet hebt!

Waar moet ik beginnen!

Door een analyse van je website te doen op de inhoud tegenover de boodschap die je wilt vertellen, kom je al snel te weten of alles 'in lijn is' met elkaar. Een logische volgorde brengt bezoekers snel en overzichtelijk direct waar ze moeten zijn.

Rangschik de pagina's daarom in een volgorde die voor je bezoekers logisch is. Pas daarnaast de inhoud van de pagina's aan per onderwerp. Nieuw onderwerp? Nieuwe pagina! Zo kunnen bezoekers én ook de zoekmachine eenvoudig onderscheid maken.

Hulp nodig?

Heb je geen idee waar je kunt of moet beginnen? We helpen je graag om méér uit je website te halen. Neem hiervoor gerust vrijblijvend contact met ons op!

Dennis Oosting
21-04-2010
Terug

Columns over Website optimalisatie